Powered By Blogger

Sunday, December 5, 2010

halemak.. seremm~

patut ke tak patut aku nak bercerita sekarang?
da kul 12.40 tgh malam ni... alemakk~
tapi kalo xciter skang.. da xpanas lak nnt..
ah! citer je la....
kisah ni dalam berlaku dalam perjalanan balik dari merapoh petang tadi..
kalo ikutkan, xsepatutnya selewat tu aku patut stay kat umah ju..
siap awal, aku bleh balik awal... 
maklumla.. aku bawak adam sekali.. adesss..
tapi disebabkan satu 2 perkara yang tertangguh, so terpaksa la aku delay nak balik..
memang hati tak berapa sedap sebab jam da kul 6 ptg lbh kurang.. 
lagi lmbat aku bertolak, maknanya lagi gelap la "kawasan' tu terpaksa aku lalu... 
alahai.. tawakkaltualallah je la..
dengan keadaan hujan renyai, so suasana jam 6.30 ptg tu da gelap macam maghrib..
hati berdebar2 n trus tertnya2 dlm hati..
"sempat ke tak aku lalu Bukit Tujuh tu sebelum maghrib?"
aku xleh nak bukak mulut dan bertanya pada adik n akak ipar sebab aku tau, soklan killer tu mmbuatkan kiteorg lagi seyau..
sume pompuan beb!
dorg rely atas aku utk bwk dorg balik dengan selamat..
aku kuatkan semngat, doa bnyak2 agar dipermudahkan sepanjang perjalanan tu..
hari makin gelap dan aku anggarkan, memang xkan sempat nak lalu 'kawasan' tu sblm maghrib..
mak n abah dok asyik tpon bertanya da lalu blom tmpat tu, da lepas blom.. adessss.. tertekan aku!
aku da sepakat ngan adik.. ckp je da lepas 'tempat' tu.. nak nyedapkan ati mak abah je..
aku paham dorg risau sbb 'kekerasan' tmpat tu mgkin effect kat adam nnt..
mujur la adam tido spnjg perjalanan... 
kiteorg pon sume snyap je.. aku kosentret pd jalan sbb ujan renyai dan makin gelap.. tiba2...
"korang banyak2 bca ayat kursi yea.." 
terkjut aku sebab jae tbe2 ckp mcm tu..
aku da mule rase sram sjuk sbb.. sbb jae ade kelebihan dapat rasa kehadiran 'dorang'..
daym!!
aku mmg xptus2 bc ayat kursi dr stat aku drive lg..
tp tndakan suspens jae tu menmbahkan ggup aku..
yg buat aku bertambah seyau.. "bukan ke ni bukit tujuh???" astaghfirullahalazim... plez not now!
kat 'kawasan' tu mmg la bnyak kete menemani kiteorg spnjg mndaki bukit tp apsal iswara ni xlarat nak panjat???
terpaksa guna gear 2?? alamak!!! bukan berat sgt pon org dlm kete neh... adessss....
aku tekan lg mnyak bagi berderum naik bukit tu.. by hook or by crook! go iswara go! jangan la wat hal kat tgh2 bukit ni.. sbbnye, ramai yg ckp..
" besenya yang kena kacau kat bukit tujuh ni, driver2 yg hala ke KL la.. yg hala ke kelantan, slalunya eksiden je.."
ya rabbi!!!! jangan la weh! ade baby lak tu dlm kete ni.... ketar2 dah tgn aku tp aku kena kuatkan semngat! demi famili aku kat dlm kete ni.
yang kat sebelah aku, mkin kuat baca ayat kursi.. sah! dia dpat rasa..
akak ipar aku da stat psg azan dr nset dia dan dkatkan dgn adam. aku mmg doa sgt2 lindungi adam!
adam tu yg paling fragile. aku xnak la dia plak yg kna bukan2.. nak2 dek bnda2 kat bukit tu..
Alhamdulillah, dalam gugup n kerana semangat yang ada dalam kete tu, kiteorg brjaya mengharungi bukit tu!
aku xciter bnyak, trus pcut utk blah dr kwsn tu..
jam da dkat kul 7.15.. aku tau aku mmg da lwat tapi baru aku perasan.. eh? lajunye aku bwk?? xsmpai sejam pon dr merapoh ke lipis? goshh!!! ni da tahap bahye! aku kna slow smula sbb nyawa famili kat tangan aku..
da jauh dari kawasan serem tu, baru la aku beranikan diri bertanya jae.. dia dpt rasa ke?
yup! dan benda tu seolah2 mengejar kiteorng...
DAYM!!!!! siyes??? fuhhh... mujo la aku mmg ditakdirkan xleh rasa n nampak. kalo tak.... xdpt aku bygkan pe leh jd...
dengan saki baki semangat yg ada, aku truskan drive dan selamat sampai ke umah tepat jam 7.35.
aku mengotakan janji utk balik sblm 8..
dan smpai skrg aku still seyau2.. tobat aku xnak lwat dah!
n aku perlukan jae bile aku jln ke tempat tu... aishhh!
Tenkiu Allah for bringing us home safely...

p/s: pada yg nak lalu kawasan tu-bukit tujuh..(jln kuala lipis-merapoh), sila hati2 sbb kwsn tu mmg bhya dan bnyak gile eksiden melibatkan mati2 jadi kat stu. plezz alert n jgn mndu scra mem"pigblind"!

No comments:

Post a Comment