Powered By Blogger

Friday, July 29, 2011

mungkin.... aku tak selayaknya untuk itu~

Alhamdulillah dah hampir seminggu sesi semester baru ni dah pun bermula. Adat la minggu pertama, kelas pon celup2 lagi tapi aku tak nafikan bz sungguh aku sampai nak menjenguk mr.blog ni pon tak sempat. (kot sempat pon, saje je xnak singgah sebab xckup masalah lg.. kan mr.blog kannnn... hehe)
Hepinya bila da masuk asrama semula.. dapat jumpa semua adik2 aku ~the black crew~ 2 bulan aku tunggu dorang. walaupun banyak masalah dari awal (pasal bilik la..) tapi akhirnya kami bersama lagi. Yup! legasi floor 5 tetap diteruskan. walaupun suasana bilik baru ni "kidal" tapi kami tetap suke...
Dari segi hubungan, kami tetap "sister's" mcm dulu. Gurau2 kasar tu la makanan kami. baru live ur life.... tapi kan, terbit la sikit sedih kat hati ni.. dalam ramai2 kami gembira tu, ada la hati yang muram n suram.. dan kesuraman tu hanya dengan aku. Baguslah dengan aku je.. sekurang2nya orang lain tak terlibat. aku mencari2 kat mana silap aku tapi ye lah, aku tak sehandal mana nak mengorek walaupun sedikit sebnyak ilmu memjuk tu aku ada. Lebih menyakitkan, suasana suram antara aku dan dia berterusan hingga hari ni. Hanya inbox menjadi medium perbincangan dan bicara kami. walau aku pujuk, dia tetap menepis dan mengelak. aku nak sangat dia yang dulu tapi bila la agaknye boleh dapat... apepun aku tetap hepi tengok dia enjoy dengan orang lain.. sekurang2nya aku tumpang senyuman tu.. memadai la kot.
Dan sekarang tambah 1 lagi kes.. ntah la kes ayang aku malas nak sebut sebab menyakitkan hati sendiri. Hak orang tapi aku nak berkira. Dah puas aku pujuk hati dan akal aku ni, "hak orang, kamu jangan sentuh!".. tapi degil sungguh pale rabak ni. betul la aku hanya pandai bercakap tapi xpandai nak praktikkan. konsep toleransi dan tolak ansur tu aku gagal tunjukkan. sudahnya aku bawak diri semata2 nak tenangkan hati tapi berakhir dengan perang dingin. haishhh!!!!!!! nape la plak aku yang nak merajuk padahal itu hak dia? gile la aku niiii!!!!! kadang2 terlalu sayang, makan diri gak.. padan la muka aku.
Pe lagi aku boleh buat? kiri aku tak mampu nak cover. kanan pon aku tak larat nak kepung.. semuanya aku keciciran. camne eh?

mungkin ke??? (tajuk kat atas)

No comments:

Post a Comment