Powered By Blogger

Friday, January 16, 2009

hummmmm.... dimana silapnya?

hummm... Astagfirullahalazim... X baik mengeluh. Setan suke sgt org mengeluh.. Tp aku nak mntak excuse jap je sbb aku mmg btul2 kna mengeluh. Aku nak tarik nafas dalam2 dan lepaskan seberat2nya sebab aku nak lepaskan seme keluh kesah kat ati ni.. hmmmmmmmmmmmm...

Kat ne silapnya ek? Dah puas aku korek, belek, selak sana, selak sini... Aku still x jupe kat ne silapnye. Aku rasa aku dah try yg terbaik tp nape ek resultnya aku blum dpt yang terbaik untuk diri sendiri? Tp betulla... bile bdn kita ni juz 1 jasad, 1 kepala, 2 bjik mata, sbtg idung, seulas mulut, sepsg tgn, spsg kki.. Kita mmg x mmpu puaskan dan menyempurnakan hsrat semua. Kita mmg kna pilih. Lain la sotong. Lembik2 sotong tp tgn bnyak. Skaligus leh capai 8 bnda 1 msa. Lalu ikan, sembat! Lalu ketam, sauk! Lalu sotong lain, kidnap! kot2 lalu kontena, kalo dia leh mkn, yg tu pon dia rembat! Tu sotong... Tp kan, sekuat mana pon menatang ni, kalah gak ngan kita. Nasib x baik, kna gak msuk pukat. Dah masuk pukat, kna angkut g pasar la... Kalo bersaiz giant sgt, masuk muzium la plak.. Balik2 kita gak kna tengok dia smula dlm cermin. hehe..

hmmmm... Yg kita ni manusia yg Allah ciptakan seelok2 kejadian. Plus lg seketul otak yg penuh berbillion neuron yg boleh berfungsi. Dr dlm smpai la luar, human was the amazing creatures ever! Kalo makhluk len tengok, mmg jeles la! Tp... dimana silapnya aku? Aku jd seorang manusia yg sadis! so situasi aku skrg lebih menyedihkan dr seekor sotong! i'm weak! huwaaaaaa....... Sotong leh gak wat sambal, aku? huwaaaaaa...........

Skrg aku btl2 down.. aku xdpt nak luahkan pd sape2 even spatutnya aku ada tmpat nak mengadu. Alah bukan aku nak org tolong hulur pe2 pon.. xyah.. juz hulur telinge je dgr skjap pe prasaan aku skang. Kalo la leh aku tunjuk besar mana n seberat mana masalah aku skang, aku tkut, sekandang gajah pon rase dorg lbih ringan. Besar yg amat2 rasenyer... hhmmmmm.... However, penyelesaiannya ckup mdh. Aku perlukan PENDAPAT dr org len. Especially dr org yg knal ati budi aku. Aku bukan nak mntak tolong angkat beban tu same2. Tp kan.. aku xrasa org nak luangkan msa untuk aku.. hmmmm.. mknanya mslh aku remains mslh aku. arrggghhh......!!!!!

Sian space blog ni kna conteng ngan aku.. nmpaknye kat sni je la aku berluah-luahan.. huhu.. Tp aku xready lg nak sebut pe mslh sebenar aku kat sini. Bahye! Neway, suku dr aku tulis2 ni mslh jugak.. I really need someone to sit wif me side by side, holding my hand or my shoulder & listen to me. I need her to cmfort me n tell me how & wat should i do.. aduuiii.. pyh sgt ke? Aku xpnah rasa payah pun untuk buat pe2 pon untuk org. Juz name it! tengah malam pun aku sggup stat moto n kuar carikan. Jd permintaan aku ckup mudah.. juz a few minutes from ur time for me! Bukan aku mintak carikan tapak beruang. Bukannye aku mntak pnjat pkok untuk aku. hmmmm..... kat mana silapnya aku? Tak ingat Tuhan? DIA la yang paling utama dlm ati aku. Setiap masa aku mengadu pada Dia. Aku bukan mntak ketika aku ssh je. Wktu aku agak sng pon aku xpnah berhenti berdoa kekalkan la rahmat Dia pd aku. Truk sgt aku kalo nak ingat Dia ketika ssh je. Tp tu la anggapan org pd aku ni. Dak jhat mcm aku xreti ingat Tuhan. Sshnye jd aku... Ble aku diam, org usik aku. Ble aku bkk mulut, org nyampah nak dgr aku.. Dah tu aku ni bkn org ke? Xleh ke aku jd mcm org lain? Bnyak bnda yg aku buat, org jrg nak skong. Org gelakkan aku. Ble aku ckp aku nak ngaji, trus org naik kening. "erkkk.. ko biar btoi.. ko dmm ke? aaa... msti ko tgh ssh hati ni.." laaa... slh ke? adeeeiii.. sshnye jd aku.. tlg laa! Xtau pe aku leh wat daa...

Aku bukan cr Tuhan ketika aku ssh je. Aku nak betulkan statement yg org dah buat pd aku. Aku ni manusia semanusia manusianya. Aku mmg gagal jd muslim yg sempurna. Aku malu pd diri sndiri n keluarga. Aku mmg xmmpu mewarisi ape2 pon dr kedua mak abah aku. Iman lg la.. Ne leh nak turun temurun hal Iman ni. Kalo leh, xla aku jd mcm ni. Tp aku bangga ngan adik bradik aku. Skurang2nya xla seme jd bangang mcm aku. Kalo nak dikategorikan sape aku, aku la black sheep of the family tu & aku terima! Tp.. jht2 aku, meby bab smyg kdg2 aku cuai tp aku bkn org yg cr Tuhan ktka ssh je... Tlg la jgn judge aku mcm tu.. terhina sgt rasenya. Sekurang2nya skong la... Kalo x, smpai bile2 aku ssh nak tkar status dr 'dak jaat ke dak baik sket je..' haaa.. yg tu aku perlukan sgt2 skrg ni.. SOKONGAN. Rasenya gabungan doa (Ingat Allah) & berkongsi mslh dengan org yg sudi mendengar, beban perasaan ni boleh kurg kot... Aku bkn nak motivasi briye2 pon.. Aku juz nak seorang manusia yg sme spesis ngan aku ni.. tlg dengar mslh aku. Adehh.. tp xde yg sudi!! huwaaaa... lg kna gelak ade la... Skang ni pon msti aku kna glak skan..

hmmm... nmpknyer xlepas jgk la.. alahai... pe nak wat?

Bismillahirrahmanirrahim...
Astagfirullahalazim.. Astagfirullahalazim.. Astagfirullahalazim..
Selawat keatas junjungan Nabi Muhammad S.A.W.
Ya Allah Ya Tuhanku, Ampunilah dosa2ku, dosa kedua ibubapaku, dosa keluargaku, dosa saudara maraku, dosa org2 terdahulu dari ku n dosa2 seluruh umat Islam dibumiMu ini. Tempatkan lah kami dan mereka disisiMu Ya Allah. Kau berkatilah & Rahmatilah kami kerana hanya kepadaMu tempat kami bermohon.
Ya Allah Ya Tuhanku... buat sekian kalinya hambaMu ini bermohon. Tolong lah hambaMu yang serba lemah dan kurang ini. Setiap hari aku cuba buang rase payah ini tp tidak terdaya rasanya, Ya Allah.. Sesungguhnya Kau Maha Pengampun & Penyayang.. Kau permudahkan hati ini & lembutkannya untuk menerima kasih & rahmatMu. Sesungguhnya hambaMu ini terasa berat benar bebanan yang ditanggungnya. Walaupun boleh dianggap sebesar kuman sahaja masalahku berbanding kesusahan hambaMu yang lain, tetapi padaku, terasa sebesar gunung menghempap kepalaku. Ya Allah Ya tuhanku, redakanlah gelombang hati ini. Ya Allah Ya Tuhanku, Kau Ampunilah aku. Aku tak mahu jd hambaMu yg kurg mensyukuri nikmat dr Mu.
Ya Allah Ya Tuhanku, jika RahmatMu seluas langit, Kau turunkanlah juga untukku dan saudara2ku. Jika rezeki dariMu seluas lautan, izikanlah aku & saudara2ku menghirupnya juga.
Ya Allah, janganlah Engkau hentikan Rahmat & kasih sayangMu pd kami. Sesungguhnya Kau Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.
Rabbana atina fiddunya hasanah wa fil a'khirati hasanah, waqina azabbannar.. Wasallallahu alaihiwasallam, Walhamdulillahirabbil a'lamin.

No comments:

Post a Comment