Powered By Blogger

Saturday, September 4, 2010

aduii.. payah!

Macamana nak mula ye? Aduii.. payah! Agaknye tu la yang paling sesuai nak describe perasaan aku sekarang. Tak sangka langsung benda yang kecik dan boleh dianggap suka-suka je, tetiba dikejutkan dengan sebenarnye mengguris hati orang lain! Astaghfirullahalazim... btul2 tak sangka! Ceritanya mudah je.. Hari ni puasa terakhir aku di asrama. Maklumlah esok da nak balik. Nak dijadikan cerita, memang ramai dah la yang balik termasuk la roomate dan kawan dorm depan sana. Tinggal la aku dan sorang lagi roomate je kat sini. Da memang xde orang. Jadinye untuk berbuka berpuase petang tadi, kiteorang pakatla dengan 2-3-4 orang member lain yang belum balik rini nak buka sama2. Macam biasa g bazar dan beli makanan. Siap beli2, kiteorang pon balik la hostel.. So berkumpul la dengan member2 yang plan nak buka puase same2 tadi kat dewan dalam hostel ni. Macam biasa, berbuka la sama2. Memandangkan juz kiteorang je yang tinggal, so macam2 la kiteorang plan nak buat. Kan da last day... Since semua memang menyeronokkan, so aku upload la gambo2 yang diamek dlam fb. Suka-suka je la kan...

Tiba-tiba.... macam terhenti jantung aku. What the hell????? ade orang marah dan merajuk la pulakkkkkk.... arghhhhhh!!!! tuduh aku sengaja wat majlis bukak pose gempak2 mase dia takde. Bile dia ajak bukak pose kat lua la kat mane la, kononnye aku taknak. bile dia xde, dengan senang atinye aku anjur majlis bukak pose? astaghfirullahalazim..... macamana dia leh terpikir macam tu. xpenah langsung aku terniat nak membelakangkan dia. Dia kawan baik aku. Aku nak buat macamana lagi? adik2 aku dah ajak buka sekali dengan dorang. even dorang pon paham.. xkan la aku nak buka pose sorang2. come on la beb... be realistik! kalo dia tinggal sorang pon, orang akan ajak dia buka sekali. takkan la sebab gambar2 dalam fb yang nampak tersengih je semua orang, awak anggap kiteorang nganjing awak?! Of coz la sume org nampak hepi sebab dah buka pose! plez la... takkan la macam tu nak amek hati. habeh? takkan aku nak dull dan bersendirian je sebab kawan da balik?

Bukan aku sengaja batalkan sume plan kite nak berbuka kat luar tapi memang masa tak mengizinkan. dah xde rezeki kita.. kita mark up la semula lepas raya ni. nak enjoy sampai xbalik2 asrama pon aku leh ikut.

yang buat aku kecik ati, apsal lak pos status mcm tu kat wall ko? im not important?? me, my self & only me??? ape ni.... memang marah la tu kan? hmmm.... berbuih da mulut mintak maap tp macam tu jugak..

kawan, kalaulah badan ni boleh dibelah2, aku bagi sebahagian untuk sape2 je yang perlukan aku. untuk ko lagi lah aku bagi sebab ko kawan baik aku yang aku anggap da jadi part of hidup aku. tolonglah jangan sepit aku macam ni. bendenye kecik sangat sampai nak terasa beriya2...

macamana ye?.....


No comments:

Post a Comment