Powered By Blogger

Monday, September 6, 2010

Akhirnya....

phewwww......

Takde perasaan lain yang boleh digambarkan selain.. RELIEF!!

Alhamdulillah, serabut dan kusut yang aku rase selama 3 hari ni terlerai gak akhirnya. Thanx Allah for open up her heart to forgive me... Akhirnya doa aku terjawab jugak. Tak kisah hanya sebaris ayat, tapi ucapan memaafkan tu da cukup menyenangkan hati aku. so how to describe my feeling now? HEPI!!

Aku da cukup terseksa menunggu2 jawapan dari dia.. Tiap2 hari aku xputus asa nak angkat hset dan taip sms mintak maaf. Setiap jam yang aku tunggu mmg cukup menyeksakan. Masuk je 1 sms, aku harap sangat sms tu dari dia. But.. it's not her. So makin suffer la aku... Tiap masa aku harapkan dia balas msg aku dan cakap 'aku maafkan kau'.. Doa aku xpenah putus sbb aku tak nak kehilangan dia disebabkan perkara yang sangat 'kuman'! Pada aku, memang hal tu kecik gile.. tapi pada dia big deal. I'm shocked but what to do.. She have her own explaination..

Aku tau dia marah dan terasa but there's nothing i can do. Things already happened! Even niat aku disalahertikan tapi aku still rasa bersalah sebab mengguris hati sahabat sendiri. Macam aku pernah cakap, kalau la aku tau setiap langkah yang bakal aku hayun nanti ada kesannya, aku mesti berhati-hati dan mungkin takkan mulakan langkah tu langsung. Tapi kite manusia biasa yang perancangannya takkan sama dengan aturan Tuhan di Luh Mahfuz.. Jadinya buat sekian kalinya langkah yang aku hayun tu meninggalkan kesan pada orang lain. Hanya kerana gambar, semuanya jadi kucar kacir. Pada aku, gambar tu hanya bingkisan dari memori pendek yang dirakam sekadar untuk suka2.. Nothing much juz short moment semasa berbuka puasa bersama adik2. It's juz the same thing mase kite berbuka puase. Dalam gambar x sama dengan pe yang ada dalam hati. Lepas satu persatu kawan2 balik petang tu, hati aku menangis sebab perasaan sunyi tu da mula bertandang. Terbisik dalam hati, " jangan la balik...", " sampai ati korang tinggalkan aku".. Tapi sumenye dalam hati je! Macamana korang tersenyum dan ketawa masa bersalaman, macam tu jugak la aku tersenyum dan ketawa untuk korang. Aku takkan hantar korang dengan muka muram sebab aku nak perjalanan korang diiringi dengan rasa gembira dan bersemangat! Aku hantar korang dengan senyuman sampai la korang hilang dari pandangan dan aku terasa sangat sunyi...

Tapi skang aku da hepi smula.. berkat doa dan usaha yang tak putus, akhirnya lembut jugak hati dia. Terima kasih sudi maafkan aku.. Aku cuba perbaiki apa yang tak betul, aku tambah apa yang kurang dan topap sekiranya ada yang expired. Aku sayangkan ko sebagai sahabat biarpun hanya aku je yang rasa macam ni dan ko xanggap macam tu.

Thanx pal.. maafkan aku sebab mengguris hati dan gagal menjaga ati. Aku cuba yang terbaik insyaAllah... Love is care. Care is share. Betulkan aku sekiranya aku mula terpesong...



No comments:

Post a Comment