Powered By Blogger

Saturday, September 25, 2010

ape2 je la...

Hari ni senang gile bangun tido.. Siap tunggu lagi alarm berbunyi. Lebih ajaib, mandi dulu sebelum solat subuh! aikkkk???!!! Sendiri tergelak sebab drastik gile! Kalo tak memang liat la nak bangun. Tapi ceritanya mudah je, aku tak tido pon malam tadi. Terlelap sekejap2. Yang pasti awal2 pagi aku da tersenyum sebab dapat msg:


" akak, da smpai kul 4.40a.m td :)" 


Bagus! Senang da ati sebab dorang da sampai. Sorang lagi yang aku tak tau statusnya, da sampai ke belum. Tapi rasenye da sampai.. Mungkin sekarang pon da bz cari penjamin dan setelkan dokumen MARA. Congrates guys, buat elok2 masa isi dokumen tu. Jangan ade silap pon sebab memang parah bila terbuat salah even juz 1 huruf. Akak da rase sume tu. 


Memandangkan awal gile bangun, so aku tercari2 benda nak buat. Minggu depan ada midterm Philo tapi bile bukak je nota... tibe2 je mata jadi ngantuk sekaligus otak gagal berfungsi (bile tengok cd bulat je mate.. hahaha). Yang sebetulnye, mud tak sampai lagi. Pagi ni terlalu sejuk sampai jadi brain freeze!
Buat sekian kalinye aku termenung kat tingkap. oooo... macam ni rupanya hari sabtu kat Kiam. Bukan pe, aku xpenah lagi rasa berhari sabtu n ahad kat sini. Xpe, minggu depan aku xbalik. Eh!! ade camp la plak!! adesss.. xmerasa lagi.. hrmmm:(


Eh da kul 10.. dobi da bukak kot. Nak kena ke dobi jap sebelum balik. haha.. aku ke kedai dobi? kalau mak aku tau, mesti tertonggeng2 aku kena. Mak, orang bukan pemalas la.. orang juz tolong kawan. Mak pon penah cakap, tolong menolong tu kan amalan mulia.. Baju yang putih senang di cari tapi hati yang putih bersih sukar ditemui... (Eh, ni bukan iklan breeze ke?? hahahahah.. bantai la labu). So, orang nak la jadi yang ati putih bersih tu... 


Batuk! ermmm~ makin menjadi2 lak dia. Abah ade kol tadi tanya nak tiket kul bape esok. Aku cuba elak batuk tapi time2 tu jugak batuk dengan teruknye. Adoihhhhh!! memang jadi kepantangan abah bile dengar aku batuk. Dari tanya pasal tiket terus jump ke macam2 soklan " batuk? macamana boleh batuk? ade lelah tak? demam tak? x gi cek? macamana nak balik kalo macam tu??" Dan soklan yang aku memang nak elak dari jawab.. "dada sakit x?" Of cos sakit abah.. tapi aku xjawab macam tu. Aku juz jawab, tak! Memang terasa agak berat bila menarik nafas tapi aku juz cakap, batuk sket je. Gatal tekak. So abah jangan la risau. Orang da besar, kena pandai manage diri sendiri. Tau abah risau sebab sejak 2 menjak ni, sakit tu macam berulang semula tapi bile kite xbleh buat pe2, kite xbleh kan? juz follow the flow ok? InsyaAllah, orang boleh get thru lagi experience tu. Simple ah! 


K la.. off to dobi now!













No comments:

Post a Comment