Powered By Blogger

Thursday, September 30, 2010

Penat..

 Ya Allah.. Tolonglah aku.

Tak tau nak mula dari mana tapi hati betul2 terguris. Aku terasa marah, kecewa, bengang dan sangat penat. First aku agak marah sebab aku terlalu penat dan lapar. Yup! tak sebutir nasik pun aku jamah hari ni. Energy da sangat berkurangan tapi aku cuba maintain energy yang ada kat facial dan daya gurauan aku. Aku tetap senyum dan bergurau senda dengan semua yang aku jumpa. Tu je la yang mampu buat aku bertahan dari terus explode! Ujian untuk aku bermula seawal pagi... Aku sedaya upaya datang awal untuk siapkan presentation tapi malangnya jurutaip yang memegang slide xnak datang pagi. Aku tak paham nape still nak bertangguh even da tau slide xsiap lagi. Bukan nak menuduh tapi ketidakadilan tu tetap nampak. Orang lain penat mencari point, ko juz smudah tu mintak nak jadi jurutaip. Ye la.. ko memang pandai wat slide.. nak wat yang tersangat cantik. Aku paham, tapi watpe la slide cantik2 dengan macam2 transitions dan animation padahal isi ntahape2. Tapi xpe lah, sekurang2nya, ko nak wat keje. And then datang lagi 1 bala, 2 orang ditugaskan untuk cari isi untuk function.. tup2 yang sampai 2 line je? HA? wat the... adesssssss... setengah muka slide pon xhabeh lagi beb kali setakat tu je functionnye. xkan nak tulis guna font mak badak? aduuuuuuu... Yang berjaya menghiburkan hati, thanx tu member yang memang bertungkus lumus for the point. Even dok luar, ko still wat keje.

Pasal presentation, aku consider.. ermmm.. lantak la! malas da aku nak pk. tapi agak kecewa sebab terlalu melayan transitions n animation, pic dan video yang didonlod, orang xnak gunakan. So presentation jadi tawar hebey je.. Lain yang dibincang, lain yang dibuat.. Sebenarnye sempat je nak masukkan pic n vdeo tu. at least, tu la poin yang mungkin boleh dikutip. Tapi nak wat caner... oarng len lebih pakar dalam wat slide ni. Sape la aku... Yang buat aku agak mendung, aku terasa sangat lapar tapi.. ermmm...

Lepas kelas, aku berambat g kedai ijau beli roti sandwich. tu la pengalas perut yang dari pagi xmakan. Dan dalam kelas pengajian malaysia, sekali lagi aku diuji.. Bukan aku nak marah dan aku bukan kedekut tapi aku terasa macam.. arrgghhhh!!!! Aku kena salin segala mala nota yg lect bebel kat depan tapi ko guna laptop aku nak facebooking? Lepas berjam guna laptop aku kat lib tadi tapi xcas, skang dalam kelas nak sambung lagi? Aku kena salin tapi korang beraktiviti bebas? WTH?????

Bengkak gak ati tapi nak buat caner??????? Dengan lapar, dengan penat tetiba terpaksa lak menahan perasaan geram.. aduh la.. Nape la aku ni lahir dengan xboleh mengeluarkan perkataan TIDAK? TAK BOLEH?? Akibatnya, mud aku makin merudum. Yang menambah lagi duka, semuanya nak blah dari kelas dalam masa rehat solat maghrib tadi. Kuar dari kelas mencipot2 lari tapi laptop aku tinggal macam tu je atas kusi... macam tu je? lepas guna, terus tinggal macam tu je??? xde terima kasih dan tolong simpan dalam beg aku semula? keciknye ati...

Yup! aku sangat sedih dan kecewa sekarang. thanx pada yang sudi menghiburkan hati masa lepak2 kat tangga tadi. sesungguhnya xde sape yang paham perasaan aku waktu tu...

No comments:

Post a Comment