Powered By Blogger

Sunday, November 21, 2010

Hepi besday to me...

yup! genap 28 tahun dah..
tua? nope! its juz a number.. makin otai ade la!
pada aku, selagi aku boleh menakal, aku menakal!
even aku dah berkeluarga dan bercucu.. aku nak dorang sume knal aku macamana aku sekarang.. xde yang berubah, insyaAllah~


untuk besday aku kali ni, aku xde wish list..
wish aku sumenye berjalan lancar even xikut plan dan under plan..
alhamdulillah.. setakat ni 85% berjalan lancar..
mane lagi 15%? entah la.. aku sendiri xjupe ke mane ilangnye yang baki tu.
nanti la trace semula..
yang pastinya aku berpuas hati dengan 85% tu.. cukup la tu kan?


oh ye.. hari ni jugak ulang taun kecederaan aku kan?
hepi 2nd year "bukak 8 jait" atas pale!
dari 30 jait, pada 20/11/2008 la, cuma 8 jait dibenarkan buka.. haha! kira hadiah la tu..
janji ade bnda nak diingati pada tarikh bertuah ni..
tapi xla berapa bertuah bile mengenangkan kesan yang aku rasa dan tanggung..
rasa agak down bila kesannya da mula nampak..
terngiang2 lagi kata2 doc..
~aku mungkin ilang/ kurang mampu dah nak memorize, memahami dan paling kecewa.. maths ability aku.. fade away! daym...
tapi aku anggap tu satu cabaran dari dia.. dia bukan tuhan nak tentukan segalanya.
aku nak buktikan sesuatu.. kecederaan boleh dirawati dan sembuh 1 hari nnt. 
insyaAllah...
merangkak la macamana pon, aku kna cuba... chayok!!
haa.. ni la wish list aku! nak cari semula 'barang' yang ilang tu...


sempena besday kali ni aku nak ucpkan infinity terima kasih untuk:-
Abu Talib's famili...
abah & mak ~ the best mom & dad ever! aku xkan tukar dengan sape2 pon kedua manusia ni. sangat hebat dan idola kami sampai bila2. kelakar, tegas, sporting, cool, high value, spontaneous, so nice dan terbaek la! proud to be ur daughter... 


abang, ajeh, jae dan iwan~ korang la adik-badik yang terunggul! sume ciri2 yang ada kat mak n abah, ada pada korang.. tambah sket lagi, gila! aku suke kegilaan yg ada korang sbb kegilaan xsame ngan gila mental.. we juz live our life rite?

yana & adam~ hidup kiteorang lagi ceria dgn kehadiran korang. bertahan la yea sbb roller coster kiteorang panjang lg treknya. untuk adam, banyak lg excitement yg menanti.. tungguuu


kru2 unit 503-kiam:-
mia~ u're the best rumate, right handed person, co-pilot and the lovely sister ever! xsangka kite boleh sekepala dan masuk je ngan keje2 jahat yg dirancang. that's y awk dilantik menjadi vice presiden.. haha! siyesly, mula2 akak agak takut nak dekat dengan korang sume sbb risau kita mungkin tak sehaluan but i was wrong! korang la gam disebalik dabel tape tu. we stick together dan hold each other.. akk harap 'gam' tu trus melekat.. terima kasih mia sebab sudi dengar dan susah payah menasihatkan org tua yg 'kejung' dan degil ni.. mia la 'ju' akak di sini. akk hepi sangat2 bila mia ada dan terasa sgt sunyi bile mia xde, even sekejap! 
dearie sis, love u so much... be my side kick ok? xbest bile kick orang scara solo.. hihi
bye the way, i like n love the surprise so much! smpai skrg akk tersenyum. terkejut sampai hari ni dan terasa.. daym! u got me mia.... terbaek la! teruskan legasi protokol ZON NO TACING ea.. tu la motto paling ideal utk kite sume..


ijan~ the naive one.. ijan, akk janji akk berada disisi ijan sampai la ijan x perlukan akak. slagi akak mampu, akak akan tolong ijan. akk anggap mia dan ijan mcm adik sndiri.. dats y bile akk marah or tegur, sumenya kerana sayang yang berbelah bahagi. dun wori ijan.. jangan rasa susah bile xde orang nak kawan ngan ijan sebab akak n mia ada untuk ijan. hold my hand ok? sayang ijan..


liyana~ hrmmm... ni la adik aku yang paling same dgn perangai aku yang dulu. EGO, INDEPENDANT dan lone ranger.. sedikit2 akak amek masa nak knal manusia nama liyana ni. akak tau mmg susah nak dengar dari mulut liyana betapa liyana sangat menyayangi dan memerlukan mia. terasa keras kan? its ok liyana, kiteorang tau... akak pon amek masa nak sbut perkataan2 tu dulu but lepas belajar, sumenya jd mudah. its ok mia.. juz wait..
akak hepi dan bangga dapat kawan ngan liyana. u smart! akak kagum sangat.. use ur ability to share it wif ur fren ok?! even liyana paling 'alim' antara kiteorg sume, tapi sporting tu yang kami perlukan.. so stay wif us sebab kami perlukan 'ustazah' untuk guide kami.. hihi..
akak sayang liyana dan nak liyana selalu ada dengan kitaorang. so stay!


my best fren, juwita~ even ko da jauh tapi ko tetap dkat dgn aku. semangat ko aku bawak kemana2 dan terpahat keras kat pale aku ni. aku xmngalah ju tapi aku perlukan masa... memandangkan ko da xde kat sbelah, terpaksa la aku bangun pelan2 sbb dah xde yang nak papah aku. tapi jangan bimbang ju, aku tetap akan berdiri semula. ko tau kan perangai aku macamana? terima kasih atas segala2nya.. aku tetap sayangkan ko even ko da bahagi 2 sayang ko tu...


sal, farid, anis, fafa, fizi, nadiah, hanna dan sume yang mengenali akak.. u guys spice up my life! tanpa korang akak mungkin xrasa kepelbagaian dalam hidup akak sepanjang di mestech dan kiam. thanx for giving and with my pleasure i'm taking... sayang korang sume dan harap kite jupe lg nanti, insyaAllah...





2 comments: