Powered By Blogger

Monday, January 10, 2011

demam~

bagi tepukan sket kat diri sendiri... haaa.. elok sangat la tu. Asal nak mula kelas je terus datang macam2 penyakit. Potong stim btul la.. Orang nak la memulakan hari baru dengan suasana yang ceria dan kesihatan yang tip top, ni tidak... skali dia bagi 40degrees terus.. memang tertiarap la aku..

sampai2 je kat umah, takde tempat lain yang aku kejar melainkan bilik aku. Dah tak tertahan rasa sakit kepala dan sakit seluruh sendi. No! jangan la terkena demam urat lagi.. seksa beb! Makin lame aku rasa makin menjadi2 seram sejuk dan seluruh badan sakit. Malam tu terpaksa la ke klinik sebab sume orang da cakap aku macam udang kena bakar. so kat klinik berabeh la lebih kurang rm70 demi nak mendapatkan ubat yang terbaik untuk aku..*mak memang manjakan sket bile anak dia xsihat. Tapi kesan dari ubat klinik untuk meredakan kesakitan aku, agak slow.. bile aku demam, aku mudah merengek2.. (hanya orang yang penah jaga aku tau betapa geramnye tengok aku bile aku demam.. hihi).. agaknye tahap rengekan aku da mencapai 'annoying' yang amat2, maka mak pon menghangkut aku ke hospital dan terus ditahan di day care wad~ masuk iv drip, push ubat dan turunkan suhu.. senang je cara mak aku! lepas 12 jam di situ, baru la aku balik dan rehat kat umah.. walaupun ting tong lagi tapi aku tetap bersemangat nak balik sebab nak tengok AJL25..

mak suh rehat dan tido awal sebab pagi ni aku nak bertolak balik ke bangi kul 3pagi, tapi aku da puas tido siang jadinya takde masalah la kot nak bangun. Aku sangat hepi sebab Anna Raffali juara AJL25. Sebab lagu 'tolong ingatkan aku' tu lagu favorite aku dan mia! hehe.. Aku masuk tido dalam keadaan puas dan berjaya bangun jam 2 pagi untuk mandi dan bersiap2. tepat pada masanya, jam 3 pagi aku dan jae pon bertolak balik.. Magisnya, aku berjaya sampai di UIA tepat jam 5pagi! mak aihh.... 2jam je aku lenjan dari lipis ke KL? hahaha.... kalo siang, da tentu2 aku kena perambat ngan 'kuda putih'. Kemudian tepat jam 6pagi aku sampai depan bilik 506.. Seperti dah diduga, dorg mesti sakan lagi tido.. Xpe la, xde pe nak dikejar sebab bilik ni ade kenderaan sendiri. 

1st kelas awal2 da batal dan menyebabkan hari ni cuma ada satu kelas. oke la tu! aku pon xsihat sangat.. sume orang perasan.. dan skang aku atas katil. pe cite? xde cite pe2 la.. juz nak berborak ngan mr.bloggie pastu nak rehat. ubat xmakan lg. tunggu petang nanti je.. 

hari pertama berjalan lancar.. let's proceed to 2nd day shall we? gud luck everybody...

No comments:

Post a Comment