Powered By Blogger

Wednesday, March 16, 2011

Allah Maha Adil..

Hari ni aku tersenyum semula.. =)... Alhamdulillah.
Terasa agak lapang dan sedikit kepuasan la..
mau tak.. 2 hari lepas aku da jadi dak kecik! menangis teresak2 tak pasal2.. sungguh! bukan main2 punya sedih. sakit ati dowh.. waktu aku terpaksa fight dengan.. ahhh! dengan benda tu la, aku terpaksa pulak dengar satu kisah yang sangat mengoyakkan hati aku yang lemah lembut ni.. (cheyy.. lembut la sangat~hahaha).
Aku tak sangka, macam tu sekali 'anjing' yang pernah aku lepaskan dari tersepit dulu sekarang da pandai nak menyalak dan nak gigit aku semula?! astaghfirullahalazim...
Aku terpaksa menadah telinga dan menahan segala vibrate kemarahan aku bila dengar satu persatu pebenda ko da cuba taburkan pada orang lain pasal aku dan ex-rumate ko. FITNAH derr!!! Ko cuba melaga2kan kitaorang dengan cara bercerita pasal kiteorang pada orang lain dan membuatkan seolah2 ko la manusia lemah yang dibuli oleh kiteorang ni.. sorang demi sorang ko kupaskan cerita dan jaja. Aku da cukup panas hati bila ko handal sangat tunjuk baik dan mengata kawan ko sendiri yang pernah bersama ko dan ko sendiri janji akan bersama dorang sampai bila2, KONON!
Tu la janji anjing namenye.. Lepas kiteorang bela ko, bagi ko makan dan jaga dari segala genap penjuru (kecuali gurau2..), macam ni ko balas kat kiteorang? ko bagi taik semula eh? DASAR K**L****N!
Amboi la... sejak bila pulak la ko da pandai nak memberontak sampai sanggup tuduh orang yang bersama ko? tak ingat ke masa ko nangis la, sedih la, kena buli ngan sotong la, hape la... sampai ko sanggup landingkan pale ko kat riba aku semata2 nakkan sokongan. ko lupa ke? sesenang hati je ko nak bukak mulut dan jadi bertih jagung kena panggang eh..
Yang paling aku tak boleh terima dan sangat sentap bila yang bercerita cakap:
 " pasal k.yani.. ermmm.. tak payah la akk tau. tak sampai hati nak cerita.."
 'but why? how bad she's accusing me?"
 lepas bertolak tarik baru la dia nak bercerita... memang aku terkedu dan bak kata arwah nenek aku, 'drop the jaws' la lepas dengar...
kalau setakat 'drop the jaws' takpe la tapi sekaligus drop the tears!..
sampainya hati dia menilai aku macam tu..
dah lupa langsung ke semua benda yang kitaorang da bagi sampai sanggup bukak pekung dan cerita macam2 pada orang lain???
Gila B**i aku sedih.. tak pasal je aku menangis. hilang macho tau tak!
Takpe lah.. kalau betul dah tak suka, itu ko punye pasal tapi biar la aku bagitau ko sikit..
belajar la mengenang jasa orang pada kita.. jangan ingat hidup dengan terhutang budi ni boleh aman.
ye.. aku memang tuju khas untuk ko.. KO MEMANG BANYAK MAKAN JASA ORANG..
ingat semula pebenda ko da penah dapat.. ingat tau..
bagi pihak diri aku, aku maafkan ko tapi nak terima ko semula, aku plak yang terpaksa mintak maaf.
aku mintak maaf sebab terpaksa pejam mata bila ko sendiri yang terjun dalam lubuk biawak dan buaya.
pandai2 la ko nak idup. kiteorang doakan ko selamat. maklumlah selama idup ngan kiteorang ko rase tak selamat kan....
peace yaw!
oh ye, aku ikhlas dengan pemberian aku samada material, fizikal dan kasih sayang.. aku halalkan semua benda yang ko da telan. Gud luck beb..wish u all the best with ur new life.

p/s: Allah maha adil kan...

No comments:

Post a Comment