Powered By Blogger

Saturday, March 26, 2011

Chamang Waterfall~

Buat sekian kalinya aku ke sini...
Takkan jemu beb!
Tempat aku bermain sejak orang ajar aku datang ke sini...
Bila da da pandai drive sendiri, makin menjadi2 la aku mengada2kan masa untuk tempat favorite ni..
Tempat ni tempat khas aku dan orang2 yang tertentu je tau..
Insan2 yang terpilih je aku bawak..
Khasnya bestfren dan soulmate aku~ tempat ni memang 'place of our memoir'..
aku sengaja create port2 tertentu untuk kekal sebagai kenangan kita.. jangan bimbang, tempat tu tak bersentuh lagi. Aku takkan calarkan kenangan kita kat situ dan tindihkan dengan kenangan yg baru pulak. Tu janji aku..
Hari ni, buat kali kedua aku bawak rombongan adik2 aku. Kali kedua untuk beberapa orang, kali pertama untuk yang tak pernah sampai lagi..
air agak deras.. aku da start bimbang sebab tak nak hampakan semua. Mujur la port best tu still ada. Port menghadap tepat2 ke cerunan air terjun. Walaupun air yang yng terjun bagai nak rak tu nampak macam nak tsunami je, tapi aku yakinkan dorang, lepas makan dorang still boleh mandi. Mandi tempat cetek2 je la. Ternyata ada la sedikit perbezaan dengan kali pertama dorang datang.
Kali pertama dulu, air tenang dan nasi lemak yang dinikmati pon rase lain macam sedapnya. Sampai ada yang mengigau nak lagi..
So, kali kedua yang penuh dengan planning awal ni.. ermmm agak 2nd grade la.. tapi masih seronok. Kiteorang still jadi yang pertama sampai ke air terjun.. yay!
Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan aku anggap walaupon tak berapa menjadi, piknik bersama 2 bijik kereta ni, still berlangsung dengan jayanya...
Thanx dearie sisters : yana, adia, mia dan sal; frens: dila, kiah, amy & alin... lain kali kite datang lg ye? insyaallah kite tengok weather forecast dulu sebelum datang.. Tak nak la terkena air yang betul2 terjun macam siang td. seyau beb! keselamatan korang lebih penting..
We'll be back here soon..
Chamang waterfall, wait for us ok!

No comments:

Post a Comment