Powered By Blogger

Tuesday, May 17, 2011

1st day without....

hari ni boleh diklasifikasikan hari 'kekalahan' aku... bukti stamina da merudum tu semakin ketara. pagi2 lagi da kna wat macam2. keje umah tu memang la standard bile balik umah ni tapi yang buat aku xbape paham, mesti ke stiap kali aku balik, upacara sembelih ayam tu berlangsung?? eeiimok! benda yang paling malas aku nak setelkan, proses ayam la... leceh larrrhhh! kalo seko leh la jugak aku terima, ni kang sampai berekor2! nak buat ape la banyak2, bukan ade orang kat umah pon. sumpah malas nak proses tapi nak wat cemane, kang kecik ati lak orang yang beriye2 nak menyembelih. nasib baik la mak xnak menggulai lagi hari ni, kalo tak memang meragam la aku sepanjang hari.
menghadap ayam je da buat aku berpinar2.. bukan pe, jenuh berperang ngan nyamuk dan 'sojar' kecik golongan yang kena sembelih tu la.. xpaham aku ayam kecik tu.. tak nampak ke aku proses ape? AYAM la.. yang dorang dok kerumun nak cagut2 jugak tu apsal? da macam karnivor aku tengok dorang. pedal bangsa sendiri pon dorang nak kidnap.. bengong punye 'budak ayam'.. xsedor diri betul!
selesai proses ayam, aku da start rase best.. toilet time! cam bese la.. pastu mak plak ajak g servis kete. yup! 2 bijik skali gus nak servis. ni betul2 tunggu aku balik nampak gayenye.. cuaca agak panas jadinya aku macam da dapat agak pe yang akan berlaku. totally dehydrated! lebih xtahan bile mak ajak merayau2 sementara tunggu kereta siap. condition yang sedia xbape elok, jadi smkin buruk.. aku terfikir nak balik je dah..
sampai umah, terasa dah xmampu nak buat pe2 tapi keje xselesai lagi. kena masak utk tghri dulu. gagahkan jugak sampai siap. macam ade timing bom, trus je ke toilet lepas tu. that's it! i had enough.. memang kna masuk 'sarang' jugak la akhirnya. aku amek termometer adam dan check suhu.. 40 drjh celcius? rosak ke alat ni? pakai digital dah.. OMG! mencanak kot suhu?! cool fever xde so gna tradisional je la.. i realy nid rest.. mujo dapat rest sbb mak abah kua.. masing2 ade kelas. dapat la jugak bape jam tido. cukup la kot.. (cukop ke?) dapat sket tenaga dah la kan? bukan nak watpe dah malam ni. layan borak ngan mak dan sume orang je...
dats it.. tu je la utk hari ni.. 1st day without her. not fun isn't it? i miz her so much....

No comments:

Post a Comment