Powered By Blogger

Monday, January 24, 2011

macam harammmm!!!!

Tak tau nak cakap macam mane dah. Terasa nak mengalah tapi bila dinilai semula, apa salah aku??? Aku tak nampak kat mana silap aku sampai macam ni sekali penangan yang aku dapat. Rasanya setakat sorang dua tu aje yang mencari pasal dengan aku tapi sekarang ni bilangan tu da meningkat. Tak boleh langsung ke orang nak berkawan dengan aku sampai macam tu sekali bahana yang aku kena tanggung? Aku tak kisah langsung sebenarnye tapi aku kesian pada orang yang terkena tempias tu. Dorang tak salah tapi kenapa libatkan sekali?? Macam ni ke mentaliti orang melayu.
"kalau aku jatuh, aku nak kau ikut skali aku jatuh. jangan berangan nak hidup senang kalau aku susah!"
Apa jenis manusia macam ni. Betul-betul menjatuhkan maruah dan nama melayu. Tak boleh ke guna semangat kekitaan tu dari spec Islam? Islam itu bersaudara.. tak ada batasan umur untuk bersaudara. Cuma kena beringat dan jaga batasan gender dan aurat. Yang tu paling utama. Pada korang, salah kalau orang berkawan dengan orang yang pernah buat dosa dengan kau tapi kau bebas berkawan laki pompuan macam adik beradik@ laki bini, takpe pulak?
Agaknye tercapai la hajat dan kemahuan kau nak tengok aku "kesunyian takde kawan".. kau jumpa semua orang dan cerita semua propaganda pasal aku dan boleh dikatakan berjaya menghasut semua supaya dengar cerita dongeng kau. Syabas kawan.. Tapi ingat, aku memang xde kawan ramai macam kau tapi aku ada saudara jauh lebih memahami dan mengembirakan berbanding korang. Ikhlas berkawan dan bersaudara tanpa ada kompromi. Kau? kau da siasat dan kenal orang-orang yang ada disekitar kau? Aku dah biasa berdikari tapi aku tak nampak tu pada kau. Jangan heret orang lain susah sama-sama kau sebab dengkikan aku boleh membawa sedikit kesenangan pada orang.
Grow up!
Perangai macam katak bawak tempurung dan tak boleh berfikiran matang tu boleh bawak padah pada korang so hati2 la...

macam haremmm!

No comments:

Post a Comment