Powered By Blogger

Saturday, April 2, 2011

home sweet home~

im home...!
Alhamdulillah sepanjang perjalanan balik takde aral yang melintang. Selamat gak sampai walaupun kaki dah agak krem melayan jem di hiway ampang. sepatutnya lagi awal boleh sampai tapi da terlewat hampir 2 jam sebab jem yang takde roti boleh disapu tu betul2 menghanginkan aku. sampai tak bergerak langsung! xpaham aku pebenda yang menjadi 'tol' kat tengah hiway tu sampai terkemut-kemut kereta nak bergerak. Bila sampai ke poin yang dikatakan punca jem, tup2 laju dan lancar lak perjalanan.. pelik! ade la hujan sket2 kat satu dua tempat tu tapi xlebat. Xde la risau sangat.. kalau hujan lebat pon ape la salahnye kan.. aku bukan bawak moto! hahahaha.. pe daa nak dipikirkan sangat..
sampai kat bandar lipis, sempat la turun ke pasa malam dan merewang jap. dahaga sangat... turun cari air jambu spesial. xjupe pon tapi 2nd choice tetap ada.. COKE la... kui3. xde yang menarik kat pasa malam sebab rasenye mesti da ade makanan kat rumah. da terbayang2 nasi panas ngan telo dadar garing resepi mat iwan... nyum2!
kat garaj sume kereta ada.. eh, bumble bee je xde. maknanya abah ke masjid la tu. malam ni dia xde kuliah kat masjid besar agaknye. kalau ye pon ade, mesti mak da sound kate xyah g. ye la.. minggu depan da nak wat prosedur jantung, bawak2 la berehat ya abi..
dari jauh lagi da nampak abang membebel2 kat mesin basuh outdoor. banyak baju la tu kena basuh. hahaha.. sape suh timbun bebanyak.. esok mula la berebut hanger dan tempat penyidai.. pe daaa
aku plak da macam penyamun, naik umah ikut pintu dapo.. da pintu depan kunci! mujo ade pintu yang terbukak..
sayup2 da dengar suara boyfie aku menjerit2.. kat mane dia ye? teruja giler nak jupe si dia.. cara gelak2 macam hepi sangat.. haaaa! tu dia my dearie boyfie... tengah gurau2 ngan uncle ajeh dan acik jae upernyer.... elop mr.adam! hehehe... ensemnyer dia. mula2 nampak malu dan tergamam tapi bila acik dani humming lagu hawaiian 5 O, terus terangguk2 dan gelak.. dats my boy! rindunya nak gomol dia... aku ltak beg dan trus dukung dan sondol perut.. hahahaha dia geli. menggelupur plak tu. Terasa ringan adam ni. orang tua2 cakap dia tengah meringankan adan sebab nak berjalan dah. Tapi mak cakap, adam malas lak skang ni. asyik nak merangkak je. suh berdiri, dia tak nak.. takpe, give him time.. bnyak lg masa kan adam kan.. tak sampai setengah jam menggomol adam, bahu terasa terkehel plak.. adam menggelupur kuat sangat! aduuu adam, acik xleh injured dalam masa terdekat ni.. acik nak main la... daym! sori2 bukan salah adam.. geez, no injuries plez!
terpaksa la letak adam semula dan betulkan bahu.. ceh, wat malu kompeni je balik umah trus cedera!
hahaha... where is icepack! acik dani perlukannya.. huwaaaaa.
atuk adam pon balik time2 tu jugak dari masjid.. tak pasal je acik dani kena soal siasat pasal pe pegang bahu dan nak icepack? ni injured sbb sukan ke? dah2 la sukan tu... nnt x exam lak nnt.
haishh abah, jangan la pikir bukan2. sket je.xsakit sangat la. bukan sebab sukan pon.. (tolong la jangan halang orang nak sukan... huhu)
so, secara keseluruhannya, aku tengok sume orang sihat. alhamdulillah.. yang penting sense of humor semua orang masih ada termasuk abah. he seems ready for the procedure. hopesfully he'll be fine...
it's juz me la... im sick of missing them! huwarghhhhh..... siyes aku rindu kat adik2 aku..
paling teruk, aku rindukan si manja aku... sepanjang jalan aku juz drive sebelah tangan dan sebelah lagi aku letak pada seat sebelah.. biasanya bukan seat yang aku pegang.. tangan dia. :(
cepat la masa berlalu... aku takut dia lupakan aku bile aku tinggalkan lame2....

im coming home.. coming home.. tell the world im coming home~

No comments:

Post a Comment