Powered By Blogger

Saturday, April 2, 2011

sweat-sweat evening....

fuh!!!! da lame gile tak basah macam ni... sampai boleh perah beb baju! masyuk nak mampos sessi training tadi. thanx pada ex-coach dan co-coach merangkap best fren aku, mat ajeh.. korang seksa aku hidup2 la weyh.. ternyata aku memang da ilang langsung stamina. nak kejar nafas sendiri pon parah sangat rasanya. athma attack plak tu! terasa down sekejap tadi tapi mujo la dorang xputus-putus bagi semangat. hehe.. bak kate dia,
" ingat semula saat gemilang awak dulu, insyaallah skill tu kembali pelan2. juz relax n follow back ur trail of training before.."
haah.. memang nak start smula training macam dulu tapi kesempatan tu terlalu sempit. aku macam dah tak reti nak susun jadual. asyik meraban buat benda bukan2 je sejak dua menjak ni. haishhh....
sepatutnya aku xboleh buang terus budaya bersukan dan exercise yang penah aku buat dulu. kan da susah sekarang.. dengan badan da berat macam blue hippo, tah macamana nak kembali ke life yang dulu... asyik mengah je :(
petang tadi je dua game aku training.. ping pong dan badminton. da lame gak aku tak main ping pon tapi alhamdulillah skill xpenah hilang. Tinggal nak sharpen semula dan coordinate semula step. dasyat betul mat ajeh ni.. semua benda dia boleh main. da la buat orang geram. padan muke da senak! main2 lagi ngan aku. pe2 pon, thnx sebab sudi mengasah semula skill kakak ko ni. mlm nnt kite smbung training ye coach.. mungkin malam ni ex-champion UKM akan join kite. yearhhhh idop kak siti!!! tak sabar rasenye nak "swing bat" kat kak siti. jangan marah tau kalau bola kena ke dahi. biasa la kalau yang junior lebih bertenaga dari senior. consider la faktor umur tu kan mak kan.... mak kena ingat, semua yang berlaku itu ketentuan Ilahi dan ani swing kerana kasih sayang.. hahahahahaha
masa lunch tengahari, aku da gitau pasal sukan ni. bile sebut nak join badminton, dorg angguk je. bila sebut ping pong, still dorg angguk.. bowling pon, paling lambat pon nak angguk, setengah minit je. tapi bile sebut " orang pon join gak bola tampar".. aku ingat dorang angguk rupa2nya...
" bola tampar? kan memang xboleh main??? jangan cakap nak menampar bola jugak."
uikssss... nape plak korang tak angguk?? halamak... alaaa, tu kisah dulu. da lame kan~ takkan la tak boleh lagi kot.
" xcukup lagi sukan nak join sampai semua nak rembat? how much is too much, nur hayani.. susah sangat ke nak faham yang awak tu perlukan rehat? dah nak exam kan.. dah lupa ke kes yang dulu? sebab karnival sukan awak tergolek kat hospital.. satu lagi, suka sangat ke g fisio???? jangan la degil.."
ah sudah.. bila abah sebut nama penuh ni yang payah... siap bergabung dengan mak nak BOM aku. alaa mak abah, nape nak dikenang benda da lepas.. kali ni juz sukan ringan je. sekejap je kot penatnye.. dulu pon sebab terlalu bersemangat. kali ni tak dah.. i'll be fine, swear! plez give ur bless and permission??? pomiz, no injuries ok?! tenkiu!!!!!!!!!
aku janji sukan sekadar untuk bersukan dan menambah dan berkongsi pengalaman. bukan menambah kecederaan dan low quality of health... dats my agreement.

p/s: abah, bercakap pasal degil, dari mana datangnya sifat tu turun ke anak kalau bukan dari yang mewariskannya? saya la waris jari hantu tu kan??? hahahahaha.... abah pon same la. banyakkan berehat ye abi.. nanti mak marah! hehehe.. love u guyz so much

i love being sweats!

No comments:

Post a Comment