Powered By Blogger

Wednesday, May 18, 2011

3rd day without...~

hari untuk ke kuantan! hehe.... 'galak' sangat nampaknye.. macam la tak pernah g kuantan (padahal tempat PU & BO je kan kuantan tu?? hahaha..)
hari ni nak hantar adik balik asrama sekaligus angkut la barang dia skali. kan da nak cuti nanti. sambil2 tu leh la bawak BF kesayangan aku g jenjalan. buat sekian kalinya kiteorang 'kidnap' anak orang ni dan bawak berjalan.. (jeles habeh umi dia.. naseb larr.. haha). lg jelas kedengkiannye bila asyik anta sms n bertanyakan hal anak kesayangan dia tu. meragam ke tak.. tido ke tak.. menyusu ke tak.. jawapannye: adam juz fine. siap berjoget2 bile dengar lagu. gelak2 je dan tido lepas menyusu. xde wat hal pon... alaa, adam jln2 ngan atuk, wan dan acik dani dia. da tentu la dia xmeragam. kan dari baby lagi dua orang tu la yang melayan dia. da tentu2 tau cara nak handle cucu kesayangan ni. lek luu umi.. (hihi.. sebenarnye ko nak ikut kan?.. hihi, keje la umi oii. sudah2 la bercuti semata nak berjalan2)
lepas siap amek barang iwan, kiteorang gerak la ke tempat faveret aku.. TC! hulamak aihhh... santek siyot pemandangan TC waktu tengah minggu. biru je air laut. mujo la mak nak melayan kehendak aku nak ke sini. semayang kat surau TC lagi mudah! tu la alasan aku.. hihi. turun je dari kete terus terasa angin.. wow! sumpah aku suke.. aku rasa ni kali pertama adam ke sini. secara realiti la. sebelum ni dia tumpang umi dia je mandi laut. tu sebab aku cakap, dia pernah dengar bunyi ombak ni, dan hari ni dia merasai, tengok dan dengar sendiri bunyi ombak. yup, dia suke! thats my boy.. (aku rasa xde lagi manusia yang xsuka dengan pantai.. jenis mereng ade la kot.. haha)
mase main2 ngan adam, teringat lak kenangan aku ngan bebudak tu kat sni. dari jauh datang semata nak rasa mandi laut kuantan. mia ngan short purplenye, sal n bulat dok asyik la bergambar sana sini, dan.. ermmm... ade la sorang lagi tu. syok ooo bile teringat semula. siyes gigih nak datang ke sini. dan aku da kotakan janji aku kat dorang, ok la tu kan? hari ni plak, aku ajar adam jejakkan kaki ke pasir pantai. ye adam.. ni la pasir pantai. main la puas2.. acik bagi kebebasan. (nanti mandi la smula..) suke tengok dia meramas pasir. aku pon mulekan la rakaman pendek. tengah sedap2 merakam, tup2 kelam kabut iwan menerpa.. aku ingatkan kenape, rupenye adam da siram pale sendiri ngan pasir... hahaha... terbaek la!!! maklum la.. 1st time bagi main pasir real... xdpt mandi laut, mandi pasir la dulu. cepat2 kiteorang clearkan adam. bukan pe.. kan wan bising!
lepas puas main, aku bawak la adam mandi. dia da lapar dan hari pon da petang. kena balik la jawabnye.. masuk je kete, dapat 'diq' dia, terus la nyonyot sampai ttdo. senang kan? hantar iwan balik hostel dan kiteorang pon gerak la balik lipis... sampai umah sebelum maghrib td. da agak da.. umi adam jeles! nak2 bile tengok adam pakai baju yang wan beli kat TC td.. wahahahaha... sabo la umi, nnt korg bawak la adam pegi lagi. bawak mandi lak tau..

well, seronok ajar adam satu pengalaman baru. aku suka laut, air terjun dan sungai dan aku nak dia pon ada minat yang sama. kite kan outdoor person. hari ni termaktub la, adam adalah member club TC acik dani.. hihi

3rd day without her... saya harap satu hari nanti awak akan datang sini bersama saya. cipta kenangan di sini jugak macam dorang semua. saya bawak awak merasai ape yang saya rasa dulu.. awak tunggu ye? how's my 3rd day? yet still missing her a lot....

No comments:

Post a Comment