Powered By Blogger

Thursday, July 7, 2011

ada lagi eh kisah cenggini?

bz.. bz.. bz.. and bz (eleh ye la sangat.. haha).
mengalahkan pak menteri kesibukkan aku neh. tapi 'memey' pon aku bz. tuu... dak adam tu la. da dapat kaki n mulut ni, huwarrghhhhhhhh... penat la jadi balaci bos kecik nih! tapi mujo la sayang kat dia tu lebih lagi. kalo tak, da lame aku sangkut kat pokok.. kussssss semangat!
dalam kesibukkan pon aku cuba luangkan masa ke hospital. ade edara eksiden plak dah. kena lepak spital la dia dek kecederaan yang agak parah tu. atas dasar kekeluargaan, tiap2 petang la aku bawak adam melawat sedara kami tu. hihi.. teringat lak zaman aku terdampar kat spital ni. eksiden la jugak.. tapi aku dok wad sebelah. so mmg mengimbau kenangan jugak la bile tgok org eksiden dgn kaki msuk besi arial tv, gantung tgn, leher da mcm bionik. ngeee~
aku kesian tengok sedara aku ni.. dalam sakit mcm tu, hal keluarga xreda jugak. dia mmg ada selisih sket ngan bapak dorang. dalam ramai2 adik badik, dia ni mmg bapak asyik marah je. katanya berpunca dari hubungan yang tak direstu. keras ati bapak dia membawa ke perselisihan yang tak sudah2. akibatnya, anak terkedang kat wad camtu, bapak pon berat2 je nak datang melawat. tak macam abah aku, baru je nak nyuap nasik ke mulut, tup2 dapat brita aku kat ER, terus melompat2 datang. syukurnya ada abah n mak macam ni. Simpati jugak nengokkan nasib dia.. sabar je la~
nak dijadikan cerita dan rezeki aku, satu petang tu aku datang melawat.. aku terserempak la dengan BF dia yang memang da ada melawat. oo.. ni la bf dia. ermmmm.... agak berasas jugak menimbulkan kemarahan bapak dia, sebab jarak dan beza umo yang sangat ketara. tapi kalo da jodoh, nak wat cemane kan? dek risau n takut berlakunya pertembungan antara bapak n bf tu, si adik berusaha sedaya upaya cover line. tapi pintu lain yang dorang cover, dari pintu laen si bapak muncul.. GULP! 
Yup.. perkara yang tak diinginkan sudah pon berlaku. hilang segala adab dan perasaan malu bila nampak orang yang dia xsuka@benci. halamakkkk... da macam drama lak jadinya. si bapak bermati-matian menyumpah seranah. si bf dah pon mengalah dan nak berundur diri tapi ntahape yang rasuk si bapak sampai nak cari pasal gak kat situ. hadoiii... sumpah aku terasa setebal dinding da muka. memang la aku xde kena mengena tapi aku kesian kot kat yang tengah sakit tu! luar dalam sakit bile nengokkan kerenah bapak macam tu. tempat awam pon nak tunjuk keras pale. bapak.. bapak..
aku simpati tapi sah2 xboleh nak tolong pe2. emosi terganggu bile jadi macam tu. terkedu aku.. sabar la, da memang nasib nak kena macam tu. kita da berusaha tapi Allah dorongkan jugak utk berlakunya kejadian tu. ada hikmah disebaliknnya, jadinya bawak bersabar dan bertenang je. tu je la yang mampu aku cakap.. :(

bersyukurnya aku ada mak abah yang sangat sporting dan penyayang. aku xbleh nak mintak lebih da.. ni la makbapak terbaek yang penah aku ada dan xakan ada yang laen. aku tertanya2 jugak.. susah sangat ke nak tengok anak bahagia? kalau da tu jodoh dia, ape salahnya restukan aje. pandai la dia nak idup lepas tu. sekurang2 bapak da leh lepaskan dosa anak utk orang laen yang bergelak suami dia utk menanggung. tak kesian kat anak ke? hurrmmmm.. tak sangka, ada lagi kisah macam ni...

No comments:

Post a Comment