Powered By Blogger

Friday, July 1, 2011

aku tak sedia lagi~

adam.. adam..~
buat kerenah macam ni la yang acik xlarat n tak berkenan. haish!!
dari mane la dia belajar menjerit2 dan membentak bile xdapat ape dia nak? ni la akibat bila xnak dengar cakap n nasihat orang. anak tu tak salah tapi cara mak bapak dia berfikir tu yang buat aku menyampah. nape la slow sangat? kenape susah sangat nak terima pandangan orang lain yang ada sedikit pengalaman walaupun muda dr korang? bukan tak tau aku penah tinggal same dengan orang yang ade life hampir sama mcm korang jugak. tapi dia ok je. boleh je idup. tengok ape da jadi skang? sudahnya anak korang xnak dengan orang laen dan lebih melemahkan, ank korang kurang sosial skill. susa la ini mcm...

tu la aku cakap, aku tabik pada orang yang nak kawen n kawen. betapa kagumnya aku sebab pada pendapat aku, dorang da cukup bersedia nak menempuh alam baru. alam yang segalanya tentang diri kita n pasangan serta zuriat yang akan datang. kalau aku, aku nakkan segalanya lengkap dan da ada persediaan rapi. bak kata mak, sebagai pompuan/ bakal isteri/ isteri.. before get married, kite mesti ada sekurang2nya 50% harta dari diri kita sendiri. bile da kawen, lagi separuh tu datangnya tentu2 dari husband. buat bekalan awal so in case kalau jodoh xpanjang, kita da bersedia. i want the best 4 family, myself n kids.. yap! aku penah bincangkan hal ni dengan seseorang dulu. mujur la ada yang memahami kehendak aku yang agak demand ni.

tapi melihatkan cara dorang ni.. hurmmm... aku memang tak sedia lagi...

No comments:

Post a Comment