Powered By Blogger

Wednesday, December 28, 2011

vacation!

ahaks! lambatnye nak update blog kali ni kan? xde mase derr. nak taip2 je terus ngantuk. berblog dalam mimpi je la.. hehe. nak cite pe tadi eh? owh.. pasal vacation ke penang ritu..

my first comment : AWESOME!

memang awesome beb.. bukan setakat je penang je, percutian kali ni ibaratnya 2 in 1. perak & penang.. hahaa.. nak namakan double PE-vacation la. PErak dan PEnang! tapi khususnya di perak tu Taiping la.. hihi. doa dah dimakbulkan.. Syukur Ya Allah~

perjalanan dari pahang secara solo ke taiping yang mengambil masa hampir 6 jam la jugak tak terasa penat pon.. macam jalan2 cari makan je. hik3! tol kemunting/taiping tu jadi kemuncak segala perasaan yang terpendam sepanjang cuti ni. awak, here i come!!! terasa senyum sampai 360darjah keliling kepala lepas nampak orang yang ditunggu da sampai nak menjemput saya. assalamualaikum rindu~ phewwwww.. lepas semua beban rasanya bile dapat jupe, dengar dan bau orang yang saya rindu sangat tu. hurrmmm... ahh! haaaa... tu bunyi lega yang amat sangat la tu.

2 hari 2 malam di taiping memang seronok. merata2 gak aku dibawak berjalan. ade la satu dua tempat lagi xdapat g tapi takpe, save the best for the last la.. laen kali datang lagi kannnnnn... hihi. tempat melawat tu xde la penting sangat.. berada di sisi tu yang jadi keutamaan! terima kasih tuan rumah yang bawak saya balik kg dan jenguk2 kg awak.. nnt kte g kelah2 tau.. teringin gak nak jejak kaki ke tempat yg awak suke sangat tu.. hik3.

lepas 2 hari berseronok2 kat taiping maka perjalanan seterusnya diteruskan. yup! let the vacation for 2 begins... lebih kurang 2jam je masa di amek utk smpai ke jambatan P.Pinang. hahaha.. at last! berjaya jugak kite melalui jambatan ni secara berduet ye awak. Arahan pertama, ke komtar. dun wori beb.. pasti cecah gak komtar tu nnt, pecaya la.. haha. terbukti la kiteorng mmg terbaek sbb berjaya smpai dan siap parking lagi tau! lepas parking kat komtar, kiteorng pakat naek beca g pusing2 bdr penang smpai ke padang kota lama. sumpah macam pelancong.. kui3. eh mmg pelancong la kan? domestik pon dikira pelancong gak.. ingat omputeh je ke leh naek beca?? kesah lak haku! haha. lepak2 padang kota lama smbil tunggu boss. damn so gud kna angin laut. orang pon ramai.. mmg la sbb ahad! mcm2 kerenah manusia leh tengok. tapi kerenah ramai yang bangang tu da tentu la ada. mentang2 la laut tu luas, tong sampah kat blakang bontot pon da xnampak.. elok sngat la perangai buang2 smpah ke laut camtu. makbapak same je.. bangang! da puas lepak maen angin, kiteorg pon grak smula ke komtar. naek beca lagii... kali ni rombongan cik kiah la plak. mane muat nak naek 3 org 1 beca kan... hehe. sblm makan, smpat la naek 2st avenue sat nak beli tiket wayang utk mlm esoknye. MI-ghost protocol la beb. hahai! lepas pekena piza sedas, maka kiteorng pon balik le ke umah di lebuh gat macallum.. penat2 dan rehat2 la smbil layan merlin 4 malam tu.

1st day,

seawal pagi lagi kiteorng da bangun dan besiap.. miss jay nak training driving! hehe.. puas jugak la kiteorng menahan cuak sebab 1st time melepaskan tuan pnye kete tu drive sendiri. hahaiii.... sabar je la nak training orang ni. Alhamdulillah, sampai jugak ke destinasinya. lepas hantar ke kolej, kiteorng balik berehat je.. lek luu... kiteorang tak g mane2 pon 1st ni.. lepak umah je sambil melepaskan rindu dendam dan berehat secukupnya. maklumla, malam tu nak tengok 'gambar' MI-ghost protocol lak. kan tiket da beli... yg pnting sblm layan 'gambar' malam tu, kiteorng menggila dulu kat arcade. tu diaaa.. miss jay pon tnjuk bakat maen pool! lantak la.. janji hepi. habeh tengok gambar, kiteorang balik dan melantak megi smpai kul 2 pagi. haaaa.... bagus kan? hihi.. tu smua lapo pnye pasal. lepas melantak, tido la plak...


2nd day,

so aktiviti berjalan2 bermula lepas hantar cik pensyarah, miss jay ke kolej. matlamat utama nak trained miss jay untuk drive ke tmpat keje berjalan lancar.. setel je bekpes, BUKIT BENDERA la yang kami tuju. hak3! berbekalkan route yg diberi oleh google map, misi mencari jalan ke BB diteruskan. haishhhh.... sedangkan KL tu kiteorng pegang, penang tu apelah sangat. memang jupe punyela! saya sangat beruntung sebab ada co-pilot yang sangat cekap. haaa.. aku ade lovely co-pilot, korang ada?! hahaha..

sepagi suntuk kiteorang bercengkerama kat atas BB.. sumpa da lame xmai sini.. skang xmaen la naek ketapi slow cam siput manjat bukit bendera tu, dorng da upgrade pakai LRT daaaa! hahaha... cuak habaq hang tahap lajunye train tu manjat bukit. zuuuuppppp! da sampai.. bile da laju naek, bayangkan la train meluru turun bukit... waaaaaaaaa~ xyah naek roller coster da rasenye. kat atas BB, kiteorng sewa buggycar tu naek berdua je.. ronda2 tengok pe ade atas BB tu. haha, nikmat btul berhoneymoon berdua cggini... tercapai jugak hasrat nak bercuti bersama tu. awesome!

malam tu plak pakat henjut g pesta penang.. ye la, alang2 da smpai penang pada musim pesta gini, xkan la lepas peluang nak g kan? memang ramai sungguh manusia. tapi dek sebab kiteorng datang awal, so xde la masalah sangat, nak2 tang parking tu. pengalaman mai ke pesta penang taon lepaih, mmg jadi pengajaran la..(kalah tuan umah.. hehe).. hujan mengiringi kemasukan kami ke tapak pesta.. lepas siap solat dan ujan pon da reda, sesi bermain pon bermula. maen challenger dah la.. kat tapak pesta jugak la kami berjumpa dengan tuan umah-latt! akhirnya sampai gak dia... kalo dulu, dia la pemandu pelancong tapi kali ni, kite manage sampai ke tapak tu tanpa pemandu pelancong. kire terer la kan? taon lepas dia cabar aku naik vortex, aku ni nmpak je brani tapi sbnarnye xnak pon naek benda alah vortex tu.. sah2 pening nnt. nengokkan cara menatang tu tungging terbalikkan orang, seyau la plak nak naek. hehe.... meby next time je la. lagipun xsihat sangat. lepas abehkan token ngan maen kete langgar ngan baby, kiteorng grak g cari makanan lak. huhu.. mmg lapa beb. xnak la balik umah melantak megi lagi. lepak la makan2 ngan ditemani latt dan kiteorng pon balik la lepas makan... penat ooo~ jom tido baby? hehehe...

3rd day,

hari ni kiteorang heading ke pantai batu feringghi. tak susah mane pon sebab papan tanda da nampak awal2 lagi. lepas melilau2 cari pintu masuk nak ke pantai, akhirnya kiteorng berjaya gak jejak kaki ke pasir2 pantai tu. halamakkk... kesilapan besar btul xbawak baju nak mandi. haish!!!! tapi xpe... jalan beriringan sambil maen ombak kat gigi pasir pon seronok gak. dari kejauhan, kiteorang macam ditarik2 ke tempat launching parasailing.. uhuiii mmg tersangkut dah kiteorang kat situ. disebabkan naik parasailing tu xyah basah2, maka rapid decision kiteorang buat. we're gonna fly!!! sumpah awesome terbang macam tu. hahahaha... macam tak pecaya je kiteorg mmg buat parasailing! terasa bebas je kat langit.. hihi. xnyesal la bayar utk naek bnda alah tu. thanx awak sebab sudi terbang jugak. it's fun! lepas berterbangan, kiteorng lepak2 la tgok org laen berxtvt di laut. terkilan gak sebab terlepas nak maen banana boat, donat dan jetski tapi dun wori, kiteorang pasti akan kembali dan melantak cukup2 watersport kat sini.. we will come again rite bby? batu feringghi ditinggalkan dengan penuh kepuasan dan janji akan kembali smula dengan penuh nekad..

trip ke feringghi membuatkan kaseh hati saya kepenatan dan xbape sihat.. kesian dia. lepas makan, kaseh hati kna rehat. so ptg tu sorang2 je la saya g jemput jae balik dari keje. disebabkan si dia xbape sihat dan memang malas nak kua, so malam tu kiteorg dinner bersama2 sambil tengok tv. layan mam ncik ngan lele penyet. sambal dia mmg syok! malam tu kiteorang juz lepak umah dan berehat.

4th day (last day)

hari ni hari last da kiteorang bercuti di penang.. masa untuk bersiap2 nak balik dah. malam tu kiteorang naek tren plak. kutip segala pengalaman yang ada beb! jae pon siap amek mc separuh hari lak tu. habeh sume jadi xsihat. lepas melepak makan kek kat secret recipe, kiteorang pon balik umah dan besiap nak balik. lepas maghrib, kiteorang pon naek teksi ke jeti. nak naek tren kna la naek feri ke seberang.. tertancap jugak la kenangan kiteorng atas feri tu bersama.. lepas dinner, kiteorang trus ke stesen tren. mujo la ada tiket lagi even dpt yg katil. juz rase sedey sket sbb ke kl je yg ada tiket katil. ahhhhh... kesah lak nak ajak org trun taiping pon lepak kat katil.. tiket da baya pon. hik3. sepanjang perjalanan nak sampai ke stesen taiping, terasa pedih sangat hati ni. why la mesti berakhir dah pertemuan kiteorang ni. cepatnya masa berlalu... :(

masa2 yang tinggal tu, kiteorang spend sampai habeh.. xpe lah, skurang2nya aku da hantar dia ke stesen taiping dan da pasti keselamatannya. hurrmmm... even ada jae, terasa alone je spanjang perjalanan ke KL. nak tido pon xlena.. already missed her.. :'(

pada aku, percutian singkat kali ni mmg terbaek yang pernah aku rasa. aku nak rancang lagi trip yang laen plak. insyaAllah akan tercapai kalau plan baek2 dan diizinkan Allah. pada aku, it is not all about vacation only sebab puncak kegembiraan aku pun terkandung skali dalam percutian ni. Kalut orang dok bercerita pasal result da kluar.. aku macam bese wat muke selambe katak buat tak reti je. tapi dalam diam aku branikan diri nak check jugak result. harapan aku satu je, nak lulus semua subjek. Alhamdulillah! bukan setakat lulus tapi kejutan untuk aku sebab keputusan yang luar jangkaan aku berjaya aku capai. syukur yang tak terhingga aku panjatkan pada Allah dan ucapan infinity terima kasih aku buat 'sifu' aku yang sentiasa ada bersama aku dan terlalu bersabar mengajar aku sampai aku mampu panjat 'podium' yang impikan.. terima kasih sayang! tahniah jugak buat awak sayang. kita lulus dan ada peningkatan.. alhamdulilllah..

double joy tu hanya untuk awak dan saya. terima kasih sentiasa ada untuk saya. infinity kaseh dan sayang saya pada awak. rindu yang tak pernah surut jugak hanya untuk awak.. nnt kite cuti same2 lagi ye..

p/s : i love u so much!

No comments:

Post a Comment